Jour | Simrishamn | Tomelilla |
---|---|---|
Vardagar, kl 7-16 | 0417-77 78 00 | 0417-77 78 00 |
Övrig tid | 040-676 90 80 | 040-676 90 85 |
På grund av ett ledningsarbete på Skolvägen kommer det att vara tillfälliga störningar i vattnet för boende Skolvägen 5-11 den 7/12 från kl. 09:30 till 16:00 samt den 8/7 från kl. 08:00 till 16:00.
När vattnet åter släpps på, låt det rinna en stund innan användning för att minska luft och missfärgning. ack för din förståelse.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
På grund av ett ledningsarbete på Skolvägen stänger vi av vattnet för boende på Skolvägen den 8/12 kl. 08:00 till 16:00. Tappa upp vatten för eget bruk innan avstängning.
När vattnet åter släpps på, låt det rinna en stund innan användning för att minska luft och missfärgning.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
På grund av ett ledningsarbete på Svennavägen stänger vi av vattnet för boende på Hemgatan, Palmhultsgatan, Skogsvägen och Svennavägen den 8/12 kl. 10:00 till 14:00.
Tappa upp vatten för eget bruk innan avstängning. När vattnet åter släpps på, låt det rinna en stund innan användning för att minska luft och missfärgning.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Skillinge mot Mälarhusen. Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggningar för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om ni upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan ni ha en vattenläcka i huset.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Kivik och Vitemölla. Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggningar för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om ni upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan ni ha en vattenläcka i huset.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Onslunda och Skåne Tranås. Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggningar för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om du upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan du ha en vattenläcka i huset.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring västra Vik, Nyhem och Rörum.
Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggning för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om ni upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan ni ha en vattenläcka i huset.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Lönhult. Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggning för att upptäcka eventuella vattenläckor.
Om du upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan du ha en vattenläcka i huset.
Tänk på att alltid stänga av vattnet till ditt hus när du lämnar det.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Vitaby, Grevlunda, Ravlunda och Haväng.
Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggning för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om du upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan du ha en vattenläcka i huset.
Tänk på att alltid stänga av vattnet till ditt hus när du lämnar det.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Brantevik.
Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggning för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om du upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan du ha en vattenläcka i huset.
Tänk på att alltid stänga av vattnet till ditt hus när du lämnar det.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Det livsviktiga vattnet
Vatten är vår viktigaste naturtillgång och livsmedel. Det är vår gemensamma uppgift att skydda vårt dricksvatten så att vi idag men också kommande generationer ska kunna dricka ett hälsosamt och rent dricksvatten. Varje dag arbetar vi för att säkra att vi har tillgång till goda volymer av fortsatt välmående dricksvatten i framtiden.
Kvalitetskontrollerat vatten
Dricksvattnet är vårt mest kontrollerade livsmedel. Vi på Österlen VA kontrollerar dricksvattnet regelbundet genom att göra mikrobiologiska och kemiska analyser vid flera tillfällen i reningsprocessen. Först innan vattnet kommer till vattenverket, sedan när det går ut från vattenverket och till slut hemma hos våra kunder.
Våra vattenskyddsområden
Vårt dricksvatten kommer ifrån ett så kallat vattenskyddsområde. Vattenskyddsområdet är ett geografiskt avgränsat område varifrån vi hämtar vatten som vi renar till dricksvatten. Du som bor, äger en fastighet eller bedriver en verksamhet inom ett vattenskyddsområde har skyldighet att följa skyddsföreskrifterna som finns. Om du undrar vad som gäller för just ditt område är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.