Jour | Simrishamn | Tomelilla |
---|---|---|
Vardagar, kl 7-16 | 0417-77 78 00 | 0417-77 78 00 |
Övrig tid | 040-676 90 80 | 040-676 90 85 |
På grund av ett ledningsarbete på Skolvägen kommer det att vara tillfälliga störningar i vattnet för boende Skolvägen 5-11 den 7/12 från kl. 09:30 till 16:00 samt den 8/7 från kl. 08:00 till 16:00.
När vattnet åter släpps på, låt det rinna en stund innan användning för att minska luft och missfärgning. ack för din förståelse.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
På grund av ett ledningsarbete på Skolvägen stänger vi av vattnet för boende på Skolvägen den 8/12 kl. 08:00 till 16:00. Tappa upp vatten för eget bruk innan avstängning.
När vattnet åter släpps på, låt det rinna en stund innan användning för att minska luft och missfärgning.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
På grund av ett ledningsarbete på Svennavägen stänger vi av vattnet för boende på Hemgatan, Palmhultsgatan, Skogsvägen och Svennavägen den 8/12 kl. 10:00 till 14:00.
Tappa upp vatten för eget bruk innan avstängning. När vattnet åter släpps på, låt det rinna en stund innan användning för att minska luft och missfärgning.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Skillinge mot Mälarhusen. Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggningar för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om ni upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan ni ha en vattenläcka i huset.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Kivik och Vitemölla. Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggningar för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om ni upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan ni ha en vattenläcka i huset.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Onslunda och Skåne Tranås. Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggningar för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om du upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan du ha en vattenläcka i huset.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring västra Vik, Nyhem och Rörum.
Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggning för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om ni upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan ni ha en vattenläcka i huset.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Lönhult. Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggning för att upptäcka eventuella vattenläckor.
Om du upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan du ha en vattenläcka i huset.
Tänk på att alltid stänga av vattnet till ditt hus när du lämnar det.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Vitaby, Grevlunda, Ravlunda och Haväng.
Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggning för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om du upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan du ha en vattenläcka i huset.
Tänk på att alltid stänga av vattnet till ditt hus när du lämnar det.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Vi har sett en ökad förbrukning av vatten i och kring Brantevik.
Vi ber därför dig som fastighetsägare i området att kontrollera din VA-anläggning för att upptäcka eventuella vattenläckor. Om du upplever ett susande ljud eller att kugghjulen snurrar på vattenmätaren trots att inget vatten tas i huset kan du ha en vattenläcka i huset.
Tänk på att alltid stänga av vattnet till ditt hus när du lämnar det.
Har du inte fått SMS/e-post med information om detta? Anmäl dig då till vår SMS-tjänst där du får information skickad till dig gällande till exempel driftstörningar som berör din fastighet.
https://osterlenva.se/kundservice
Här tar vi emot både allmänna och specifika frågor om vatten och avlopp i Simrishamn och Tomelilla. Du kan även lämna avläsning av vattenmätare här och anmäla om du vill ha digital faktura. För digital faktura behöver vi ditt personnummer och bank. Du hittar oss också via din internetbank.
Innan du skickar iväg ditt ärende till oss vill vi tipsa om att kika igenom svaren bland våra vanliga frågor. Om ditt svar inte finns bland vanliga frågor, ska du naturligtvis skicka in din fråga till oss så återkommer vi så snart vi bara kan.
Du kan också anmäla dig till vår sms-tjänst så vi snabbt kan nå dig om vi behöver stänga av vattnet med kort varsel.
Nedan finner du även formulär för ägarbyte/flyttanmälan.
Vill du ringa oss?
Är ditt ärende akut? Klicka här.
Vill du få SMS när vi behöver stänga av vattnet hos dig? Under "SMS - Tjänst" kan du anmäla ditt telefonnummer till oss.
Välj ett ärende
Kundservice
Flyttanmälan/Ägarbyte
SMS-tjänst
SMS-tjänst
Tack!
Vi återkommer till dig när vi tagit emot ditt ärende.